![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjhXV4JA65WOaHeEElEPSSTJdD8CCf7zgCirQ83eagLPcDkZ4rSNdbk0MyllWqSdWLOHA7dDCgULBu2y5K7s7eI3IpcwpD1jRmolo5PG4cO-8Zkuv-6Pbuwaf90KItJbIFOLsrFWskL3wTL/s1600/%25C3%2587+T.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhNRgIlzO-lfLXfEmrgQdZu57OKmsAu4Og4pDundV6unt6V6HFu2c42i8SaJQfYU8JRKdddx1hHmpDajv3vl3nqMhnsRtU9cYjDMJYbuafvHHdW-NT8XuS-QybUDep_dcH2LrQ9ASCi4hFL/s1600/CCC.png)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhW0vTpwHdZwgvw33HXiji96Hxt0tcXELslCZiqEcvI0KVqYPyVlAbZY29onuCBXgn8_aKBE90okh7g5hyphenhyphen_Gb9D6dpkMyxvbCrIGkYTfmWvb8_nO5kKMwzkFrok20YiSq9TY19aN5luKXUO/s1600/CM.bmp)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjzjp2xtcxGc4M6SaJh3WBpBcnrazdq79O-2C5vpE1L2b2qGHqDzUIJXjPb_aQvlsg4AlLWES9F2FtdnKHibiao1jd49UXHCbp9saVpDfbw58GqM_uLZBfRXfKFWLvahLByJAeV3SV07nI1/s1600/H%25C4%25B0LAL+BOZKURT.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrJRsMmUg63YTYGFcU6JDdlA9wP0sBJrEASOtU0kvVbENqaVKoPflAB7RyGpGjxnY1rv5Yt0Ka7iNjL6_EuDWz7BKzxM8QHCc1MxcpiHuWS8TK-0tEMlYyZWeG06ZmAi2xOjSsg8_CAdHC/s1600/%25C4%25B0HT.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjhXV4JA65WOaHeEElEPSSTJdD8CCf7zgCirQ83eagLPcDkZ4rSNdbk0MyllWqSdWLOHA7dDCgULBu2y5K7s7eI3IpcwpD1jRmolo5PG4cO-8Zkuv-6Pbuwaf90KItJbIFOLsrFWskL3wTL/s1600/%25C3%2587+T.jpg)
ÖMER SEYFETTİN’İ
NİÇİN OKUMALIYIZ?
·
Türk
hikâyeciliğinin en önemli ismidir. Modern Türk hikâyeciliğinin kurucusudur.
·
Subay olarak
görev yaptığı illerde Balkan milletlerinin Osmanlıdan ayrılıp bağımsızlık ilan
etme girişimlerini yakından görmüştür.
·
1911 yılında
Genç Kalemler dergisinde “Yeni Lisan” makalesini kaleme alır. Bu makalede
Türk dili ve edebiyatı hakkındaki görüşlerini ortaya koyar ve bu görüşler bir
nevi “Milli Edebiyat”ın manifestosu hükmündedir.
·
Bu dergiyle
birlikte edebiyatımızda “Milli Edebiyat” dediğimiz dönem başlar. Bu dönemde
Ömer Seyfettin’in yeri ve önemi büyüktür.
·
Bir ara Genç
Kalemler dergisinden ayrılıp “Balkan Savaşları”na katılmıştır. Kamanova’da
Sırplarla yapılan savaşa katılır. Yanya’da Yunanlılara karşı savaşırken
Yunanlılara esir düşer ve Yunanistan’da bir yıl esaret hayatı sürmüştür.
·
Ömer
Seyfettin, hikâyelerinin büyük bir kısmında Türk kahramanlığını ve üstün
özelliklerini ele almıştır.
·
Ömer
Seyfettin, hikâyelerinde ve diğer eserlerinde pragmatist bir yaklaşım
içerisindedir. Dönemin şartlarından dolayı o, hikâyeleri aracılığıyla, Türk
gençliğinin milli hislerini ve milli gururunu canlı tutmak istemiştir.
·
Bazı hikâyelerinde sosyal hayatın aksayan
taraflarını eleştirmiştir. Bu hikâyelerinde Ömer Seyfettin’in eleştirel yönünü
görmekteyiz. Yine bu hikâyelerinde bir yazar olarak topluma ayna vazifesini ifa
etmektedir.
·
O,
hikâyelerinde halka hitap eder, hikâyelerinde kullandığı dil, sanat ve düşünce
dünyasına uygun bir dildir. Genç Kalemler dergisinde “Yeni Lisan” makalesinde
anlattığı ve “Milli Edebiyat”ın savunduğu dili bizzat hikâyelerine tatbik
etmiştir.
·
Hikâyelerinde
sanat ve düşünce dünyasına uygun olarak mecazsız, süssüz, doğrudan anlatmak
istediği konuyu ifade etmeye muktedir bir dil seçmiştir. Onun hikâyeleri bundan
ötürü halk tarafından çok beğenilmekte ve yüz yıldır belleklerden silinmemektedir.
·
O, halk
kültürüne, örf, adet ve geleneklerine büyük önem vermiş ve bu malzemeyi
eserlerinde ustaca işlemiştir.
·
Kısacık hayatına sığdırdığı birçok kısa
hikâyeleriyle Türk edebiyatında mümtaz bir şahsiyet olarak anılacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder